STOTTERENDE VOLKSWAGEN POLOInwendige vervuiling van motoren is op dit moment al orde van de dag. Door geldende milieuwetgeving zijn autofabrikanten genoodzaakt hun motoren steeds meer te optimaliseren. In dit geval hadden we een Volkswagen Polo 1.2 TDI in onze werkplaats binnengekregen met een brandend storingslampje en geeft de klant ons aan dat de motor wat inhoud. Na het uitlezen met onze Bosch diagnose computer komen wij al snel tot de conclusie dat de EGR klep (voor meer informatie zie dit filmpje) vast zit. Afhankelijk van de arbeidsduur kunnen wij deze klep reinigen, in dit geval was dit inmiddels te laat zoals de foto's laten zien. Het juiste onderhoud kan deze problemen voorkomen. Juist door op tijd uw auto te laten onderhouden blijft de inwendige vervuiling beperkt en kan de motor optimaal zijn werk doen. Kleppen en sensoren in de motor raken niet vervuild en geven de centrale computer van de auto de juiste waarde aan. Hierdoor blijft de lucht- en brandstofhoeveelheid optimaal in verhouding. Bel met John Krommert 030-6868271 voor meer informatie of een afspraak. |
OLIE OP STRAATGistermiddag om 17.30 belt ons een meneer dat er olie of brandstof op zijn stoep ligt met het vermoeden dat dit onder zijn auto vandaan komt. Wij adviseren geen risico te nemen en langs onze werkplaats te rijden. De oorzaak bleek dezelfde avond al snel zichtbaar, een lek oliefilter. Na deze te hebben vervangen is het probleem over en kan onze nieuwe klant met een goed gevoel weer de weg op. Op de vraag hoe deze lekkage is ontstaan laten wij u graag onderstaande foto zien. Er is duidelijk zichtbaar dat iemand het oliefilter aan de zijkant met een tang heeft vastgezet. Navraag leert ons dat ca. 1,5 jaar geleden het oliefilter elders is vervangen. Door een verkeerde montage hebben de beschadigingen nu de lekkage veroorzaakt. Ons vak blijft altijd mensenwerk, echter zijn dit zaken die voorkomen hadden kunnen worden. Wij draaien het oliefilter met de hand of een schuurpapiertje (voor de grip) aan om dit te voorkomen. |
WEIGERENDE CENTRALE VERGRENDELINGAfgelopen week meldde bij ons een klant met problemen aan de centrale deurvergrendeling van zijn Citroën Xsara. Regelmatig weigert de centrale vergrendeling met als vervelend gevolg dat de auto open blijft staan terwijl de klant denkt dat de auto afgesloten is. Ook in onze werkplaats weigert de centrale vergrendeling. Na het uitvoeren van diverse metingen komen we tot de conclusie dat het portierslot rechtsvoor regelmatig niet wordt voorzien van een voeding. Bij het demonteren van de deurtule is duidelijk wat de oorzaak is (groen/gele draad heeft bekneld gezeten), na deze draad vervangen te hebben is het probleem definitief verholpen en kan de klant zijn auto met een gerust hart afsluiten. Door gebruik te maken van onze diagnosesystemen van o.a. Bosch en Snap-on kunnen wij op een snelle en efficiënte wijze problemen aan vele verschillende merken oplossen. Heeft u ook een probleem aan uw auto? Wij helpen u graag en zullen u ten alle tijde vooraf informeren over de kosten van een reparatie. Bel met onze werkplaatsreceptionist John Krommert 030-6868271 voor meer informatie of een afspraak. |
KRUKASPOELIE FORD TRANSITDe inzetbaarheid van een bedrijfswagen is voor elke ondernemer van zeer groot belang. Het is zijn visitekaartje en 'werkplaats' onderweg. Vanmorgen vroeg werd er een Ford Transit 330M bij ons gebracht. De krukaspoelie was gebroken op het rubberen gedeelte, wat functioneert als demper. Dit komt helaas vaker voor en is waarneembaar als klapperend geluid. Indien deze poelie niet op tijd wordt vervangen kan dit in sommige gevallen de distributieriem beschadigen met niet gewenste gevolgen. Bij deze Ford Transit was gelukkig de distributieriem niet beschadigd. Doordat wij 6x per dag worden voorzien van nieuwe onderdelen hebben we binnen één dag de reparatie uit kunnen voeren. Door deze snelle levering kon deze ondernemer dezelfde dag weer over zijn 'werkplaats' beschikken. |